Czy regenerowanie przegładni kierowniczej jest proste?

Urządzenie sterowe przenoszące ruchy obrotowe, które kierowca wywiera na kierownicę na przednie koła samochodu, aby wpłynąć na kierunek jazdy to przekładnia kierownicza. Precyzja i jakość, z jaką działa urządzenie sterowe, ma wpływ na dokładność, z jaką pojazd ostatecznie odpowiada.

Jak działa przekładnia kierownicza?

regeneracja przekładni kierowniczejNajbardziej oczywistą częścią układu kierowniczego w samochodzie jest kierownica samochodu. Stamtąd tzw. zębatka biegnie w kierunku przedniej osi. Na końcu znajduje się koło zębate zwane zębnikiem. W istocie zębnik to przekładnia o wysokich i wyraźnie zarysowanych zębach. Koło zębate wchodzi dokładnie w gwint, który znajduje się na gąsienicy samochodu. Ostatnimi ogniwami w łańcuchu urządzenia sterowego są koła samochodu. Tak więc te dwa elementy, na których koła przednie są montowane ruchomo. Regeneracja przekładni kierowniczej powinna być wykonywana są na oryginalnych częściach i dobrych uszczelniaczach. Proces naprawy przekładni kierowniczych i obejmuje kontrolę i wymianę elementów mechanicznych i elektronicznych. W większości przypadków czujnik układu kierowniczego jest uszkodzony. Podczas wymiany czujnika układu kierowniczego musi być stosowana bardzo precyzyjna procedura, a do kalibracji niezbędny jest wysokiej jakości sprzęt diagnostyczny.  Każde narzędzie po naprawie powinno zostać poddane próbie ciśnieniowej pod kątem nieszczelności i poddawane badaniu na stacji, które odzwierciedla rzeczywiste pracy w pojeździe w codziennym stosowaniu.

Niezawodność i jakość kierowania samochodem mają decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i samochodu. Dlatego też układ kierowniczy i jego elementy muszą być regularnie sprawdzane w warsztacie i w miarę potrzeby regenerowane lub wymieniane na nowe.