Wygodne pojemniki na adblue

Rosnące wymagania, szczególnie dotyczące silników diesla, skłaniają producentów do stosowania nowych, ekologicznych technologii. Dzięki temu napędzane nimi nie tylko samochody, ale głownie pojazdy dostawcze i ciężkie maszyny robocze spełniają wyśrubowane normy ekologiczne.

Dodatek adblue do paliwa

zbiorniki adblueW silnikach diesla, gdzie stosunek powietrza do paliwa jest bardzo niski, problemem są tlenki azotu. Powstają przede wszystkim podczas spalania mieszanki, przy niskim nadmiarze tlenu. Z wielu dostępnych technologii, redukcja mocznikiem jest najbardziej popularna. W katalizatorze adblue kierowany jest na strumień spalin, dzięki czemu tlenki azotu redukowane są do tlenu i wody. Powstający z mocznika adblue nie jest substancją szkodliwa, podsiada jednak silne właściwości korozyjne. Przez to wymaga specjalnego przechowywania. Zbiorniki adblue wykonywane są z odpowiedniego rodzaju tworzywa, odpornego na korozję. Mogą mieć podwójne ścianki, co zapewnia podwyższoną trwałość, na przykład w trudnym terenie na budowie. Właściwą dystrybucję zawartości zapewniają zatapialne pompy. Adblue krystalizuje się już w temperaturze -11,5 stopnia Celsjusza, dlatego wiele zbiorników posiada własny system ogrzewania oraz wentylacji. W zależności od konstrukcji, moga posiadać pojemność aż 9000 litrów, występują również w wersjach mobilnych, które można dowieść samochodem.

Wysoka aktywność korozyjna sprawia, że nie tylko zbiorniki, ale również pozostałe akcesoria- węże, pistolety, pompy, mające kontakt z adblue, powinny być wykonane z odpowiednich materiałów. Na szczęście ich ceny pozostają na przyzwoitym poziomie, przez co cała inwestycja w instalację do zasilania tym związkiem mocznika nie jest specjalnie droższa, niż ta, którą pompuje się benzynę czy olej napędowy.